Servai
2024-09-09
Christoffer Kåhre
Stockholm, Sverige – 2024-09-09
Sedan våren 2023 har Servai Software AB utvecklat en unik generativ AI som genom den kraftfulla synergin mellan en toppmodern språkmodell, noggrant kultiverade API-nätverk & en grundlig matematisk modell kan leverera snabb, lösningsorienterad och intelligent chattbaserad service - skräddarsytt för företagets unika system, kollektion & varumärke. Vi är nu stolta över att välkomna Erik Johansson till vårt team. Som verkställande direktör kommer Erik gå i spetsen för att accelerera vår innovation, stärka vårt etos och få Servai att växa med nya kunder som vill vara med och utmana gränsen för vad en välintegrerad generativ AI kan göra för deras verksamheter. Erik tar med sig en mångfasetterad erfarenhet från e-handelsbranschen, där han främst agerat som Head of Customer Experience på det snabbväxande svenska e-handelsföretaget MORJAS.
”Vi är oerhört glada över att välkomna Erik,” säger Christoffer Kåhre, tidigare VD och nuvarande styrelseordförande på Servai. ”Hans passion för att förbättra kundupplevelser kommer tillsammans med hans entreprenöriella driv bli ovärderliga tillgångar när vi fortsätter att expandera och utveckla Servai.”
Erik Johansson kommenterar själv sin nya roll med stor entusiasm:
”Jag är hedrad över att få leda Servai in i framtiden. Företagets innovativa integrerbara chattlösning har redan visat sin potential att revolutionera kundservicebranschen, och jag ser fram emot att presentera dess unika fördelar för aktörer på, inledningsvis, den svenska marknaden. Tillsammans med det talangfulla teamet på Servai kommer vi att arbeta för att ytterligare förbättra och förfina vårt erbjudande, och därigenom hjälpa företag att utnyttja skräddarsydd AI till sin fulla potential,” säger Erik.
Under sin tid på Morjas arbetade Erik Johansson nära teamet på Servai för att implementera Servai:s lösningar i MORJAS verksamhet. Detta skapad ett djupgående intresse för AI:s roll i att förbättra kundupplevelser genom chattupplevelser som ligger i linje med företagets varumärke och som genomgående uppvisar en nivå av kompetens och fingertoppskänsla som saknas hos marknadens chatbottar - något han nu tar med sig in i sin nya position på Servai.
”Det är en spännande tid för hela branschen,” fortsätter Erik. ”AI öppnar upp för så många möjligheter att effektivisera och förbättra kundresor. Mitt fokus kommer vara att se till att Servai ligger i framkant i denna utveckling genom att utveckla en kraftfull skräddarsydd produkt med basen i den senaste teknologin som smidigt formas efter och integreras i företagets verksamhet, kultur och varumärke.
Christoffer Kåhre, som lämnar över rollen som VD, kommer att fortsätta som styrelseordförande och en del av företagets ledning. Matei Cananau fortsätter att leda det tekniska arbetet som IT-chef.
Detta pressmeddelande finns tillgängligt på Servai:s blogg och är öppet för publicering i andra medier.